Veelgestelde vragen

1. In- en uitrijtijden

2. Parkeerlocatie boeken

3. Mijn boeking

4. Parkeren elektrische auto’s

5. Invalide Parkeren

6. Overig

7. Parkeerabonnement voetbalseizoen 2023/2024

 

 

1. In- en uitrij tijden

 

Kan ik eerder inrijden dan de tijden aangegeven op het parkeerticket?

Nee, je kunt niet eerder inrijden dan de aangegeven begintijd. De parkeerplaats gaat pas open op de aangegeven inrijtijd. Je parkeertijd staat op de website wanneer je een parkeerplaats wilt boeken en op je parkeerticket.

 

Kan ik nog uitrijden als het evenement tot 00:00 uur duurt en op mijn parkeerticket staat dat ik maar kan parkeren tot 23:00u?

Wij weten niet van elk evenement de specifieke eindtijden. Hierom zijn deze eindtijden ter indicatie. De parkeerbeheerders blijven 1 uur na de daadwerkelijke eindtijd. De parkeerbeheerders houden dus rekening met de eindtijden/uitloop van het evenement. Hierdoor heb je tijd genoeg om uit te rijden. Het is echter niet de bedoeling om na het evenement uitgebreid te gaan borrelen o.i.d. De bezoeker heeft dus maximaal 1 uur de tijd om te vertrekken na het einde van een evenement.

 

2. Parkeerlocatie boeken

 

Kan ik meer dan 3 boekingen reserveren? 

Dat kan, mail dan naar administratie@tripticket.nl. Let wel op, bij het reserveren van meer dan 3 parkeerplekken zijn de administratiekosten 25 euro. (Dit wordt vaak gedaan door bedrijven die in één keer een grote afname willen doen).

 

Let op!: Voor seizoen 2023/2024 worden geen jaarabonnementen verkocht.

Klik hier voor de veelgestelde vragen over de jaarabonnementen voor voetbalseizoen 2022/2023.

 

Kan ik een parkeerplaats boeken voor een bepaalde datum?

Nee, wij bieden alleen parkeerplaatsen aan tijdens evenementen bij de Johan Cruijff Arena, AFAS Live en Ziggo Dome. Wij bieden geen parkeerplekken aan buiten de evenementen om. Wanneer de klant een AJAX abonnement heeft, kan deze wel tijdens evenementen parkeren zonder een nieuw parkeerticket aan te hoeven schaffen.

 

Ik wil boeken voor een evenement maar hij staat niet in de kalender.

Het kan gaan om een nieuw evenement. Elke woensdag worden de nieuwe evenementen doorgevoerd en kunnen parkeerplekken geboekt worden.  

 

Waar kan ik parkeren met een auto groter dan een personenauto?

Voertuigen die niet aangemerkt kunnen worden als personenauto's kunnen niet parkeren bij P7, P11 en/of P CSU. Je zal hiervoor een parkeerticket moeten aanschaffen bij Amstel III.


Kan ik ook parkeren met een bus?

Ja, dit kan tot de maximale afmetingen van een Mercedes Vito, VW Transporter of een vergelijkbaar model. Alles wat groter is, graag parkeren op P2.

 

Kan ik parkeren met een leenauto zonder dat ik mijn kenteken weet? 

Ja dit kan, maar gewenst is om dan een parkeerplek te boeken bij P9 i.p.v. de andere parkeerlocaties.

3. Mijn boeking

 

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt een boeking annuleren in het portaal van Parkeren ArenApoort onder ‘mijn account’. Wij adviseren om dit te doen via de computer en niet via de mobiele telefoon. Daar kun je een checkbox aanvinken en annuleren.

Om je geld excl. boekingskosten terug te krijgen, kan je annuleren tot de dag van het evenement. Kijk voor meer informatie op https://www.parkerenarenapoort.nl/nl/pagina/pagina-footer/meer-informatie/boeking-annuleren.html

 

Kan ik de boeking van het evenement van vandaag annuleren?

Als het parkeerticket voor dezelfde dag is en je wilt het annuleren, dan kan het geld niet meer teruggestort worden. Dat staat in de volgende link: www.parkerenarenapoort.nl/nl/pagina/pagina-footer/meer-informatie/boeking-annuleren.html

 

Kan ik mijn parkeerticket nog gebruiken voor een concert dat is uitgesteld/verplaatst?

Ja, de parkeertickets verschuiven mee met de nieuwe datum van evenementen. Hierdoor zijn deze parkeertickets gewoon te gebruiken bij het verplaatste evenement. De bezoeker krijgt geen nieuw parkeerticket.

 

Hoe werkt mijn parkeerticket?

Je parkeerticket heeft een QR-code die wordt gescand bij de parkeerlocatie. Hierdoor hoef je ook geen kenteken in te vullen. Je parkeerticket is dus je bewijs van toegang.

Ter informatie: P7 zou altijd bereikbaar voor gereserveerde parkeerder moeten zijn. Het kan voorkomen dat verkeersregeleraars op locatie je niet doorlaten, dit kan o.a. op last van de politie of omdat zij zelf de organisatie niet op orde hebben. Je dient wel goed de begeleidende tekst te lezen die op de parkeerticket staat of als bijlage in de mail staat. Zo is er een afwijking bij het uitrijden bij P9 wanneer er geen personen zijn om de slagboom te openen.

 

Kan ik mijn parkeerticket omboeken? Ik heb per ongeluk de verkeerde datum geboekt.

Helaas kan dit niet, je zult het foutieve ticket moeten annuleren via je account (niet via de mobiele telefoon) en een nieuw ticket boeken.

 

Ik heb mijn ticket niet ontvangen!

Controleer je ongewenste mailbox of de mail daar is binnengekomen.
Je kan je ticket downloaden in je account. Ga naar https://www.parkerenarenapoort.nl/nl/account.html, log in en download je parkeerticket.
Lukt dit ook niet, neem dan contact op met de klantenservice.

4. Parkeren elektrische auto’s

 

Waarom staat er wel P ING te koop en geen P ING Elektrisch?

Als P ING op de website staat, staat ook altijd P ING Elektrisch online. Wanneer alle elektrisch laden parkeerplaatsen verkocht zijn, zijn deze niet meer zichtbaar op de website. 

 

Welke laadpas heb ik nodig zodat ik kan laden bij ING elektrisch? 

De laadpalen die op P ING staan zijn openbare laadpalen. Dit betekent dat als jij een laadpas hebt waarmee je bij openbare laadpalen je auto op kan laden, dat ook bij deze laadpalen kan.

 

Waar kan ik nog meer mijn elektrische auto parkeren/reserveren? 

Naast P ING Elektrisch kan er ook geparkeerd worden bij P7 en P9.  Helaas zijn deze parkeerplaatsen met laadpalen niet te reserveren. De bezoeker zal op tijd moeten inrijden om zichzelf te verzekeren van een laadpaal.

 

5. Invalide parkeren

 

Kan ik een invalide parkeerplaats boeken?

Het is bij ons helaas niet mogelijk om een invalideparkeerplek te boeken. Je zult hiervoor een parkeerplaats moeten boeken bij P1 of P2. P1 is vaak rond het evenement al uitverkocht en dus niet meer beschikbaar. 
Ook JoePark heeft bij P1 invalide parkeerplaatsen. Kijk hier voor meer informatie: https://joepark.nl/locations en https://joepark.nl/

P2 is bij ArenA evenementen niet te reserveren, maar altijd op basis van inrijden en kaartje kopen bij inrijden.

Bij Parkeren ArenApoort bieden wij alleen rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen aan, zo is bijvoorbeeld P7 op straatniveau.

De volgende linkjes kunnen je verder helpen:

https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-tijdens-evenementen-johan/

https://www.onlineticket.nl/webshop

 

Let op!:

Rolstoeltoegankelijk is anders, een parkeerplek die rolstoeltoegankelijk is heeft dus geen groter formaat t.o.v. normale parkeerplaatsen. P7 is op straatniveau en is dus rolstoeltoegankelijk.

Wanneer iemand met een rolstoelbus of iets dergelijks wil parkeren is dit niet mogelijk bij ons, daarvoor moet je bij de gemeente Amsterdam zijn, zie bovenstaande linkjes. Deze parkeerplaatsen hebben namelijk een groter formaat.

 

6. Overig

 

Kan ik parkeerplaats P1, P2 etc. reserveren voor het evenement?

Nee, de parkeerplaatsen die op de website staan, zijn de enige parkeerplaatsen die wij aanbieden. Met andere locaties hebben wij geen afspraken en kunnen wij deze ook niet aanbieden. https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeergarages/evenement-ziggo-dome/

 

P1 is o.a. een invalide parkeerplaats, hiervoor moet je contact opnemen met de gemeente Amsterdam. Zij hebben ook een online shop om parkeerplaatsen te bestellen https://www.onlineticket.nl/webshop

 

Ik kom niet in mijn account van Parkeren ArenApoort. 

Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je klikken op de link 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' in het inlogscherm.

Kom je om andere redenen niet in je account, mail dan naar support@parkerenarenapoort.nl wat je probleem is, dan pakt een van onze medewerkers het voor je op.

 

Kan ik in één bestelling parkeertickets voor verschillende evenementen bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk. Als je parkeertickets voor verschillende evenementen wilt kopen, zal je dat meerdere keren moeten doen.

 

7. Jaarabonnement voetbalseizoen 2023/2024

 

Waar kan ik een nieuw jaarrabonnement voor het voetbalseizoen 2023/2024 bestellen?

Er worden GEEN nieuwe abonnementen verkocht voor AJAX wedstrijden vanaf 1 juli 2023. Je zult hiervoor per wedstrijd een parkeerkaart moeten kopen. 

 

Kan ik in één keer parkeertickets voor verschillende evenementen bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk. Als je parkeertickets voor verschillende wedstrijden wilt kopen, zal je dat per wedstrijd moeten doen.

 

Nog steeds vragen? Neem contact met ons op!