Veelgestelde vragen
1. In- en uitrijtijden
2. Parkeerlocatie boeken
3. Mijn boeking
4. Parkeren elektrische auto’s
5. Invalide Parkeren
6. Overig
1. In- en uitrij tijden
Kan ik eerder inrijden dan de tijden aangegeven op het parkeerticket?
Nee, je kunt niet eerder inrijden dan de aangegeven begintijd. De parkeerplaats gaat pas open op de aangegeven inrijtijd.
Kan ik nog uitrijden als het evenement tot 00:00u duurt en op mijn parkeerticket staat dat ik maar kan parkeren tot 23:00u?
Wij weten niet van elk evenement de specifieke eindtijden. Hierom zijn deze eindtijden ter indicatie. De parkeerbeheerders blijven 1 uur na de daadwerkelijke eindtijd. De parkeerbeheerders houden dus rekening met de eindtijden/uitloop van het evenement. Hierdoor heb je tijd genoeg om uit te rijden. Het is echter niet de bedoeling om na het evenement uitgebreid te gaan borrelen o.i.d. De bezoeker heeft dus maximaal 1 uur de tijd om te vertrekken na het einde van een evenement.
2. Parkeerlocatie boeken
Kan ik meer dan 3 boekingen reserveren?
Dat kan, mail dan naar administratie@tripticket.nl. Let wel op, bij het reserveren van meer dan 3 parkeerplekken zijn de administratiekosten 25 euro. (Dit wordt vaak gedaan door bedrijven die in één keer een grote afname willen doen)
Waar kan ik parkeren met mijn parkeerjaarabonnement voor seizoen 2022/2023?
Met een jaarabonnement kun je parkeren bij alle thuiswedstrijden van Ajax 2022/2023. Je kunt ook bij andere evenementen in de Ziggo Dome, AFAS Live en de Johan Cruijff ArenA parkeren (t/m 1 juli 2023). Parkeerlocaties die beschikbaar zijn wanneer je een jaarabonnement hebt zijn P7 Hoogoorddreef 66B, P8 Haaksbergweg en P Amstel lll Keienbergweg.
De verkoop van parkeer jaarabonnementen is voor 2023 gestopt.
Klik hier voor de veelgestelde vragen over de jaarabonnementen voor voetbalseizoen 2022/2023.
Kan ik een parkeerplaats boeken voor een bepaalde datum?
Nee, wij bieden alleen parkeerplaatsen aan tijdens evenementen bij de Johan Cruijff Arena, AFAS Live en Ziggo Dome. Wij bieden geen parkeerplekken aan buiten de evenementen om. Wanneer de klant een AJAX abonnement heeft, kan deze wel tijdens evenementen parkeren zonder een nieuw parkeerticket aan te hoeven schaffen.
3. Mijn boeking
Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Je kunt een boeking annuleren in het portaal van Parkeren ArenApoort onder ‘mijn account’. Wij adviseren om dit te doen via de computer en niet via de mobiele telefoon. Daar kun je een checkbox aanvinken en annuleren.
Kan ik de boeking van het evenement van vandaag annuleren?
Als het parkeerticket voor dezelfde dag is en je wil het annuleren, dan kan het geld niet meer teruggestort worden. Dat staat in de volgende link: www.parkerenarenapoort.nl/nl/pagina/pagina-footer/meer-informatie/boeking-annuleren.html
Kan ik mijn parkeerticket nog gebruiken voor een concert dat is uitgesteld/verplaatst?
Ja, de parkeertickets verschuiven mee met de nieuwe datum van evenementen. Hierdoor zijn deze parkeertickets gewoon te gebruiken bij het verplaatste evenement. De bezoeker krijgt geen nieuw parkeerticket.
Hoe werkt mijn parkeerticket?
Je parkeerticket heeft een QR-code die wordt gescand bij de parkeerlocatie. Hierdoor hoef je ook geen kenteken in te vullen. Je parkeerticket is dus je bewijs van toegang.
Ter informatie: P7 is altijd bereikbaar voor gereserveerde parkeerder, druk of niet. Het kan voorkomen dat verkeersregeleraars op locatie je niet doorlaten, dit kan o.a. op last van de politie. Je dient wel goed de begeleidende tekst te lezen die op de parkeerticket staat of als bijlage in de mail staat. Zo is er een afwijking bij het uitrijden bij P9 wanneer er geen personen zijn om de slagboom te openen.
Kan ik mijn parkeerticket omboeken? Ik heb per ongeluk de verkeerde datum geboekt.
Helaas kan dit niet, je zult het foutieve ticket moeten annuleren via je account en een nieuw ticket boeken. Mail na het annuleren naar support@parkerenarenapoort.nl om je annulering door te geven, dan kan de terugbetaling in werking gezet worden.
4. Parkeren elektrische auto’s
Waarom staat er wel P ING te koop en geen P ING Elektrisch?
Als P ING op de website staat, staat ook altijd P ING Elektrisch online . Wanneer alle elektrisch laden parkeerplaatsen verkocht zijn, zijn deze niet meer zichtbaar op de website.
Welke laadpas heb ik nodig zodat ik kan laden bij ING elektrisch?
De laadpalen die op P ING staan zijn openbare laadpalen. Dit betekent dat als jij een laadpas hebt waarmee je bij openbare laadpalen je auto op kan laden, dat ook bij deze laadpalen kan.
Waar kan ik nog meer mijn elektrische auto parkeren/reserveren?
Naast P ING Elektrisch kan er ook geparkeerd worden bij P7 en P9. Helaas zijn deze parkeerplaatsen met laadpalen niet te reserveren. De bezoeker zal op tijd moeten inrijden om zichzelf te verzekeren van een laadpaal.
5. Invalide parkeren
Kan ik een invalide parkeerplaats boeken?
Het is bij ons helaas niet mogelijk om een invalideparkeerplek te boeken. Je zal het evenementengebouw moeten contacteren voor een invaliden parkeerplaats. Zij zullen je verder helpen. Wij bieden alleen rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen aan, zo is bijvoorbeeld P7 op straatniveau.
Veelgestelde vragen gehandicaptenparkeren: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/
Ga naar de bovenstaande website, hier zal er meer duidelijk zijn.
Let op!:
Rolstoeltoegankelijk is anders, een parkeerplek die rolstoeltoegankelijk is heeft dus geen groter formaat t.o.v. normale parkeerplaatsen. P7 is op straatniveau en is dus rolstoeltoegankelijk.
Wanneer iemand met een rolstoelbus of iets dergelijks wil parkeren is dit niet mogelijk bij ons, daarvoor moet je bij de gemeente Amsterdam zijn. Deze parkeerplaatsen hebben namelijk een groter formaat.
6. Overig
Kan ik parkeerplaats P1, P2 etc. reserveren voor het evenement?
Nee, de parkeerplaatsen die op de website staan, zijn de enige parkeerplaatsen die wij aanbieden. Met andere locaties hebben wij geen afspraken en kunnen wij deze ook niet aanbieden. https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeergarages/evenement-ziggo-dome/
P1 is o.a. een invalide parkeerplaats, hiervoor moet je contact opnemen met de gemeente Amsterdam. Zij hebben ook een online shop om parkeerplaatsen te bestellen https://www.onlineticket.nl/webshop
Ik kom niet in mijn account van Parkeren ArenApoort.
Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je klikken op de link Ik ben mijn wachtwoord vergeten. in het inlogscherm
Kom je om andere redenen niet in je account, mail dan naar support@parkerenarenapoort.nl wat je probleem is, dan pakt een van onze medewerkers het voor je op.
Kan ik in één bestelling parkeertickets voor verschillende evenementen bestellen?
Dit is helaas niet mogelijk. Als je parkeertickets voor verschillende evenementen wilt kopen, zal je dat meerdere keren moeten doen.
Nog steeds vragen? Neem contact met ons op!