Veelgestelde vragen

1. In- en uitrijtijden

2. Parkeerlocatie boeken

3. Mijn boeking

4. Parkeren elektrische auto’s

5. Minder valide parkeren

6. Overig

7. Adressen parkeerlocaties

 

 

1. In- en uitrij tijden

 

Kan ik eerder inrijden dan de tijden aangegeven op het parkeerticket?

Nee, je kunt niet eerder inrijden dan de aangegeven begintijd. De parkeerplaats gaat pas open op de aangegeven inrijtijd. Je parkeertijd staat op de website wanneer je een parkeerplaats wilt boeken en op je parkeerticket.

 

Kan ik nog uitrijden als het evenement tot 00:00 uur duurt en op mijn parkeerticket staat dat ik maar kan parkeren tot 23:59u?

Wij weten niet van elk evenement de specifieke eindtijden. Hierom zijn deze eindtijden ter indicatie. De parkeerbeheerders blijven 1 uur na de daadwerkelijke eindtijd. De parkeerbeheerders houden dus rekening met de eindtijden/uitloop van het evenement. Hierdoor heb je tijd genoeg om uit te rijden. Het is echter niet de bedoeling om na het evenement uitgebreid te gaan borrelen o.i.d. De bezoeker heeft dus maximaal 1 uur de tijd om te vertrekken na het einde van een evenement.

 

2. Parkeerlocatie boeken

 

Kan ik meer dan 3 boekingen reserveren? 

Dat kan, mail dan naar administratie@tripticket.nl. Let wel op, bij het reserveren van meer dan 3 parkeerplekken zijn de administratiekosten 25 euro. (Dit wordt vaak gedaan door bedrijven die in één keer een grote afname willen doen).

 

Kan ik een parkeerplaats boeken voor een bepaalde datum?

Nee, wij bieden alleen parkeerplaatsen aan tijdens evenementen bij de Johan Cruijff Arena, AFAS Live en Ziggo Dome. Wij bieden geen parkeerplekken aan buiten de evenementen om. Wanneer de klant een AJAX abonnement heeft, kan deze wel tijdens evenementen parkeren zonder een nieuw parkeerticket aan te hoeven schaffen.

 

Ik wil boeken voor een evenement maar hij staat niet in de kalender.

Het kan gaan om een nieuw evenement. Elke woensdag worden de nieuwe evenementen doorgevoerd en kunnen parkeerplekken geboekt worden.  

 

Waar kan ik parkeren met een auto groter dan een personenauto?

Voertuigen die niet aangemerkt kunnen worden als personenauto's kunnen niet parkeren bij P7, P11 en/of P CSU. Je zal hiervoor een parkeerticket moeten aanschaffen bij Amstel III.


Kan ik ook parkeren met een bus?

Ja, dit kan tot de maximale afmetingen van een Mercedes Vito, VW Transporter of een vergelijkbaar model. Alles wat groter is, graag parkeren op P2 indien deze aangeboden wordt.

 

Kan ik parkeren met een leenauto zonder dat ik mijn kenteken weet? 

Ja dit kan, maar gewenst is om dan een parkeerplek te boeken bij P9 i.p.v. de andere parkeerlocaties.

3. Mijn boeking

 

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

Je kunt een boeking annuleren in het portaal van Parkeren ArenApoort onder ‘mijn account’. Wij adviseren om dit te doen via de computer en niet via de mobiele telefoon. Daar kun je een checkbox aanvinken en annuleren.

Om je geld excl. boekingskosten terug te krijgen, kan je annuleren tot de dag van het evenement. Kijk voor meer informatie op https://www.parkerenarenapoort.nl/nl/pagina/pagina-footer/meer-informatie/boeking-annuleren.html.

De terugbetaling staat doorgaans met circa 3-5 werkdagen weer op de rekening waarmee betaald is.

 

Kan ik de boeking van het evenement van vandaag annuleren?

Als het parkeerticket voor dezelfde dag is en je wilt het annuleren, dan kan het geld niet meer teruggestort worden. Dat staat in de volgende link: www.parkerenarenapoort.nl/nl/pagina/pagina-footer/meer-informatie/boeking-annuleren.html

 

Kan ik mijn parkeerticket nog gebruiken voor een concert dat is uitgesteld/verplaatst?

Ja, de parkeertickets verschuiven mee met de nieuwe datum van evenementen. Hierdoor zijn deze parkeertickets gewoon te gebruiken bij het verplaatste evenement. De bezoeker krijgt geen nieuw parkeerticket.

 

Hoe werkt mijn parkeerticket?

Je parkeerticket heeft een QR-code die wordt gescand bij de parkeerlocatie. Hierdoor hoef je ook geen kenteken in te vullen. Je parkeerticket is dus je bewijs van toegang.

Ter informatie: P7 zou altijd bereikbaar voor gereserveerde parkeerder moeten zijn. Het kan voorkomen dat verkeersregeleraars op locatie je niet doorlaten, dit kan o.a. op last van de politie of omdat zij zelf de organisatie niet op orde hebben. Je dient wel goed de begeleidende tekst te lezen die op de parkeerticket staat of als bijlage in de mail staat. Zo is er een afwijking bij het uitrijden bij P9 wanneer er geen personen zijn om de slagboom te openen.

 

Kan ik mijn parkeerticket omboeken? Ik heb per ongeluk de verkeerde datum geboekt.

Helaas kan dit niet, je zult het foutieve ticket moeten annuleren via je account (niet via de mobiele telefoon) en een nieuw ticket boeken.

 

Ik heb mijn ticket niet ontvangen!

Controleer je ongewenste mailbox of de mail daar is binnengekomen.
Je kan je ticket downloaden in je account. Ga naar https://www.parkerenarenapoort.nl/nl/account.html, log in en download je parkeerticket.
Lukt dit ook niet, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Ik wil mijn kenteken invoeren of wijzigen

Voor de locaties P1, P2, P10 en P Dome adviseren wij om je kenteken in te voeren zodat de doorstroom naar de parkeerlocaties goed verlopen.
Volg de volgende stappen om je kenteken in te voeren of te wijzigen.

  1. Log in bij je account, dit kan via deze link;
  2. Ga in je account naar 'Mijn boekingen';
  3. Zoek de juiste boeking en klik in die regel op het 3de icoontje - het eerste potlood;
  4. Geef aan dat je wilt inrijden op kenteken en vul je kenteken in;
  5. Sla op;

Bedankt voor het doorvoeren van je kenteken!

 

 

4. Parkeren elektrische auto’s

 

Waarom staat er wel P ING te koop en geen P ING Elektrisch?

Als P ING op de website staat, staat ook altijd P ING Elektrisch online. Wanneer alle elektrisch laden parkeerplaatsen verkocht zijn, zijn deze niet meer zichtbaar op de website. 

 

Welke laadpas heb ik nodig zodat ik kan laden bij ING elektrisch? 

De laadpalen die op P ING staan zijn openbare laadpalen. Dit betekent dat als jij een laadpas hebt waarmee je bij openbare laadpalen je auto op kan laden, dat ook bij deze laadpalen kan. Er kan niet met een bankpas betaald worden.

 

Waar kan ik nog meer mijn elektrische auto parkeren/reserveren? 

Naast P ING Elektrisch kan er ook geparkeerd worden bij P1, P7 en P9. Helaas zijn deze parkeerplaatsen met laadpalen niet te reserveren. De bezoeker zal op tijd moeten inrijden om zichzelf te verzekeren van een laadpaal.

 

5. Minder valide parkeren

Parkeren ArenApoort verkoopt geen specifieke minder valide parkeerplaatsen.

 

Kan ik een minder valide parkeerplaats boeken?

P1 heeft 48 mindervalide parkeerplaatsen en is rolstoelvriendelijk, maar hier geldt zolang de voorraad strekt. Er worden geen aparte mindervalide parkeerplaatsen verkocht. Gehandicaptenbusjes kunnen inrijden en op laag 1 blijven.

P2 is niet rolstoelvriendelijk. De bezoeker moet gebruik maken van een loopbrug.

P10 en P-Dome is rolstoelvriendelijk. Er worden geen aparte mindervalide parkeerplaatsen verkocht. 

Bij Parkeren ArenApoort bieden wij alleen rolstoeltoegankelijke parkeerplaatsen aan, zo is bijvoorbeeld P7 op straatniveau.

 

Let op!:

Rolstoeltoegankelijk is anders, een parkeerplek die rolstoeltoegankelijk is heeft dus geen groter formaat t.o.v. normale parkeerplaatsen. P7 is op straatniveau en is dus rolstoeltoegankelijk.

Wanneer iemand met een rolstoelbus of iets dergelijks wil parkeren is dit niet mogelijk bij ons, daarvoor moet je bij P1 zijn hoewel deze parkeerplaatsen niet te reserveren zijn.

 

6. Overig

 

Ik kom niet in mijn account van Parkeren ArenApoort. 

Als je je wachtwoord bent vergeten, kan je klikken op de link 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' in het inlogscherm.

Kom je om andere redenen niet in je account, mail dan naar support@parkerenarenapoort.nl wat je probleem is, dan pakt een van onze medewerkers het voor je op.

 

Kan ik in één bestelling parkeertickets voor verschillende evenementen bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk. Als je parkeertickets voor verschillende evenementen wilt kopen, zal je dat meerdere keren moeten doen.

 

7. Adressen parkeerlocaties

 

P7

Looptijd: 5 minuten - Hoogte: 5,00 meter

Hoofdingang Holiday Inn

Entree 500, 1101 EE Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving.

 

P8

Looptijd: 5 minuten - Hoogte: 5,00 meter

Haaksbergweg 4-98

1101 BX Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving

 

P9

Looptijd: 11 min. - Hoogte: 2,00 meter

Hoogoorddreef 3

1101 BA Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving.

 

P CSU

Looptijd: ongeveer 25 minuten lopen

Hettenheuvelweg 12

1101 BN Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving

 

P ING & P ING Elektrisch

Looptijd: ongeveer 15 minuten lopen - Hoogte: 1,90 meter 

Bijlmerdreef 24

1102 CT Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving

 

P Amstel III

Looptijd: ongeveer 20 minuten lopen - Hoogte: 5 meter

Hoogoorddreef 72

1101 BG Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving

 

P Amstel Gate

Looptijd: ongeveer 30 minuten lopen - Hoogte: 5 meter

Lemelerbergweg 31 t/m 38

110 AH Amsterdam

Klik hier voor de routebeschrijving

 

P1

Looptijd: binnen 5 minuten lopen - Hoogte 2,25 meter

Burgemeester Stramanweg 130, 

1101 EP Amsterdam

 

P2

Looptijd: 15 minuten lopen - Hoogte 2,10 meter

Borchlandweg 1

1099 CT Amsterdam

 

P10

Looptijd: 10 minuten lopen - Hoogte 2,00 meter

Herikerbergweg 288

1101 CT Amsterdam

 

P Dome

Looptijd: 5 minuten lopen - Hoogte: 12,10 meter

Passage 90

1101 AX Amsterdam

 

Nog steeds vragen? Neem contact met ons op!